Комунальний заклад "Новолатівська середня загальноосвітня школа-загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів" Новолатівської сільської ради.
Ви увійшли як Гість | Група "Гости"Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Каталог статей | Реєстрація | Вхід
Вчителю
Вчитель інфо

Меню сайту

Категорії розділу
Вчителям [33]
Батькам [12]
Учням [10]
Історія рідного краю [35]
Статті та роботи про рідний край
Рибальство [2]
Все про риболовлю

Наша кнопка
Новоселівська СЗШ

ЗНО 2018

Випускнику-2018

Пропоную


Рекомендации
Головна » Статті » Вчителям

Вчителю літератури
Аналіз твору має стати основою літературної освіти учнів. Навчитися аналізувати літературний твір означає:
1. сприймати його не пасивно, а осмислено, активізуючи всі якості культурного читача;
2. розуміти його не на побутовому рівні, а в контексті розвитку світової культури, філософської думки, з позиції духовних прагнень свого часу;
3. уміти отримувати справжню естетичну насолоду від твору як мистецтва слова.
Прийоми аналізу – це засоби осмислення художнього твору.Арсенал шкільних прийомів роботи з літературним твором досить різноманітній:
1. постановка запитань для тексту;
2. уміння виділяти головне і другорядне;
3. складання плану, конспекту, тез;
4. уміння підбирати цитати;
5. різні види коментарів;
6. переказ тексту;
7. зіставлення різних редакцій твору;
8. порівняння головних героїв з прототипами;
9. усне словесне малювання;
10. інсценування;
11. виразне читання;
12. складання кіносценаріїв;
13. зіставлення текстів з творами інших видів мистецтва.
При роботі над великими творами підготовка до сприйняття складається з чотирьох етапів:
1 етап – встановлення зв’язку з раніше вивченими і самостійно прочитаними творами;
2 етап - знайомство з біографією митця, епохою, в якій жив письменник чи яка знайшла відображення в творі;
3 етап – повідомлення про історію написання твору , його проблематику, публікацію і постановку на сцені;
4 етап – робота з невідомими поняттями, назвою, підзаголовком, присвяченням, епіграфом тощо.

Визначаючи своєрідність шкільного аналізу літературного твору, важливо врахувати три його аспекти:
- емоційний( аналіз має викликати в учнів безпосередній інтерес до твору, емоційне враження, сприяти створенню атмосфери зацікавленості тощо);
- пізнавальний ( з допомогою аналізу твору вчитель знайомить учнів з особливостями життя, культури, літератури того чи іншого народу, творчою манерою митця. художньою своєрідністю тексту та інше );
- виховний ( будь-який аналіз має сприяти формуванню моральних якостей учнів, їх естетичного смаку, розвитку творчих здібностей, забезпечувати особистісне зорієнтоване навчання).

План аналізу ліричного твору
1. Тема.
2. Ідея.
3. Образ автора або ліричного героя ( його думок, почуттів, переживань).
4. Композиція.
5. Жанр.
6. Особливості ритму, мелодики, темпоритму (система віршування, віршовий розмір, ритми).
7. Мова художнього твору (тропи, фігури та інше).
8. Зв’язок з певним напрямом, течією.
План аналізу епічного твору.
1. Тематика і проблематика.
2. Жанр.
3. Форма оповіді ( від імені автора, оповідача тощо).
4. Сюжетно-композиційні особливості ( позасюжетні елементи).
5. Простір и час.
6. Система образів і засоби їх розкриття.
7. Мова художнього твору.
8. Ідея. Задум письменника і його втілення.
9. Місце в історико-літературному процесі.
План аналізу драматичного твору
1. Жанрова природа тексту.
2. Конфлікт.
3. Особливості розвитку сценічної дії.
4. Характери героїв і художні засоби їх розкриття.
5. Сюжетні та позасюжетні елементи (монологи, діалоги, ремарки тощо).
6. Тема та ідея.
7. Різні наукові та читацькі інтерпретації.
8. Місце в історико-літературному процесі.

Характеристика художнього образу
1. Еволюція героя.
2. Портрет.
3. Як характеризують героя предмети, що його оточують.
4. Поведінка, вчинки героя.
5. Зображення душевних переживань.
6. Ставлення героя до інших персонажів, природи тощо.
7. Світогляд.
8. Мова героя.
9. Роль деталей у розкритті характеру.
10. Авторська характеристика.
11. Характеристика героя іншими персонажами.
12. Читацьке сприйняття та оцінка образу в науково-критичній літературі.
Огляд літературних тенденцій
1. Визначити хронологічні межі періоду, про який мовиться.
2. З’ясувати, які напрями й течії домінували в цей час.
3. Дати теоретичне визначення провідних напрямів і течій певного періоду, назвати їх основні ознаки.
4. Згадати представників названих напрямів і течій, їхні твори.
5. Визначити внесок окремих письменників в історію світової літератури.
6. Показати зв’язок літературних тенденцій з попередніми й наступними етапами.
7. Визначити своєрідність даного періоду на тлі світового культурного процесу.

Категорія: Вчителям | Додав: wikbar (08.04.2011)
Переглядів: 1690 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Освіта Області

Сайт райво

Журнал "ДНІПРО"
Дніпро

Державні установи

Інформатика Online

Мої знання

Освітній портал

Важливі сайти
Банер

Банер

Банер

Банер

Банер

Міні чат

Статистика сайту

Makeuptor
@makeuptor



Copyright MyCorp © 2024
Естественные науки в каталоге сайтов Каталог MyList.com.ua Яндекс.Метрика