Головна » 2011 » Серпень » 26 » Участь в обласному експерименті з упровадження медіаосвіти в навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів
11:51
Участь в обласному експерименті з упровадження медіаосвіти в навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів
Новоселівська СЗШ - експериментальна школа з
упровадження медіаосвіти в навчально-виховний
процес загальноосвітніх навчальних закладів
Наказом Головного управління освіти і науки Дніпропетровської ОДА №664/0/212-11 від 19.08.11 р. Новоселівська СЗШ входить в мережу експериментальних шкіл області за Програмою науково-дослідної роботи на період з 01.09.2011 р. по 31.12.2016 р. за темою
«Науково-методичні засади впровадження вітчизняної моделі
медіаосвіти в навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів». Стрімкий
розвиток у сучасному світі інформаційно-комунікаційних технологій та системи
мас-медіа нагально потребує цілеспрямованої підготовки особистості до вмілого і
безпечного користування ними. На взаємодію з різноманітними медіа (преса,
радіо, кіно, телебачення, інтернет) припадає вагома частка в бюджеті вільного
часу громадян України, чим зумовлюється їх значний вплив на всі верстви
населення, передусім дітей і молодь. Медіа потужно й суперечливо впливають на
освіту молодого покоління, часто перетворюючись на провідний чинник його
соціалізації, стихійного соціального навчання. До цього додаються
вседозволеність інформаційного ринку, засилля низькопробної медіа-продукції,
низькоморальних ідеологем та цінностей, що спричинює зниження в суспільстві
імунітету до соціально шкідливих інформаційних впливів. Відтак постає гостра потреба
в розвитку медіа-освіти, одне з головних завдань якої полягає в запобіганні
вразливості людини до медіа-насильства і медіа-маніпуляцій, втечі від
реальності в лабіринти віртуального світу, поширенню медіа-залежностей. У
багатьох країнах медіа-освіта функціонує як система, що стала невід’ємною
частиною, з одного боку, загальноосвітньої підготовки молоді, з другого –
масових інформаційних процесів. Вона є атрибутом глобалізаційних перетворень,
чинником конкурентоспроможності економіки, нерозривно пов’язана з розвитком
демократії в умовах інформаційного суспільства. На жаль, в Україні медіа-освіта
досі залишається фрагментарною і здійснюється переважно стихійно з ініціативи
ентузіастів, педагогів-новаторів за явного браку інтеграції цих зусиль в ефективну
медіа-освітню систему. Розроблення
і прийняття Концепції впровадження медіа-освіти в Україні (далі Концепція) –
важлива складова модернізації освіти, яка сприятиме побудові в країні
інформаційного суспільства, розвиткові економіки знань, становленню громадянського
суспільства. Концепція
базується на вивченні стану медіа-культури населення України та міжнародному
досвіді організації медіа-освіти. Основні положення Концепції відповідають
завданням, сформульованим у Паризькій програмі-рекомендаціях з медіа-освіти
ЮНЕСКО (від 22 червня 2007 р.) та резолюції Європарламенту щодо
медіа-грамотності у світі цифрової інформації (від 16 грудня 2008 р.).